F.A.Q.s

Bestel informatie

Hoe kan ik een artikel bestellen?

Het online kopen van een artikel gaat als volgt:

  • plaats uw artikel in de winkelwagen
  • klik in de winkelwagen op de knop “afrekenen”
  • vul al uw gegevens juist in
  • kies nu voor de gewenste betaalmethode
  • controleer uw gegevens en bestelling en klik op “bestellen” of “wijzigen”

Als u heeft gekozen voor IDEAL dan wordt u na het plaatsen van de bestelling doorgeleid naar de vertrouwde betaalomgeving van uw bank.

U ontvangt na het versturen van de bestelling en eventueel na de betaling via IDEAL direct een orderbevestiging per e-mail. Indien dit niet gebeurd neem dan contact met ons op.

 

Welke verzendmethodes zijn er?

Alle producten die u besteld via onze website worden standaard bezorgd door DPD pakketdienst of Postnl. Zodra uw bestelling verzonden is krijgt u hierover per email een bericht met daarin een track&trace nummer zodat u de bestelling kan volgen. De verzenddagen bij Lifestyle & Audio zijn van maandag tm vrijdag. Wij streven ernaar om uw bestelling binnen 1 week te leveren.

U kunt uw bestelling uiteraard ook in onze winkel in Bilthoven afhalen. Neem hiervoor altijd even contact op,  dan zorgen wij ervoor dat het klaarstaat.

Betaal informatie

Welke betaalmethodes zijn er?

U kunt bij ons kiezen uit de volgende betaalmethodes:

  • IDEAL (u kunt direct betalen met online bankieren)
  • Bank (u kunt uw bestelling vooruit per bankoverschrijving betalen)
  • Creditcard – (u kunt betalen met visa of mastercard)
Is online betalen veilig?

Er wordt nogal eens gesproken over de onveiligheid van betalen op internet. Bij Lifestyle & Audio wordt echter iedere transactie gecodeerd en versleuteld over het internet verstuurd. Lifestyle & Audio maakt hiervoor gebruik van zeer geavanceerde encryptie (versleutelings) technologieën. Bovendien krijgt Lifestyle & Audio de bankgegevens niet, maar wordt er rechtstreeks met de bank gecommuniceerd. Alle betalingen lopen via een sterk beveiligde verbinding, waarbij uw gegevens veilig en gecodeerd verzonden worden.

Garantie en Retouren

Zit er garantie op mijn product?

Alle producten op Lifestyle & Audio worden geleverd met product garantie. Blijkt een product niet goed te zijn geproduceerd dan heb je recht op product garantie. Als na aankoop blijkt dat er iets niet klopt aan het artikel, neem dan contact via de mail: info@lifestyleandaudio.nl. Probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven en stuur ook altijd een foto mee. Dit is zeer behulpzaam bij het beoordelen en bekijken van het probleem. Wij streven ernaar binnen 48 uur contact met u op te nemen. Als het om een gegronde klacht gaat, zullen wij het artikel repareren, vervangen of een andere oplossing bieden. Wij proberen uw klacht zo spoedig mogelijk af te handelen.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@lifestyleandaudio.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/).

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Tijdens de bedenktijd van 30 dagen heeft u als consument het recht om het artikel te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het artikel mag uitpakken en passen zoals u dat ook in de winkel zou mogen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Lifestyle & Audio kunt u een artikel binnen 30 dagen ruilen of retourneren na het afhalen of na de levering van de door u bestelde artikelen. Neem voor retournering telefonisch of via email contact op met ons. De contactgegevens vindt u op de factuur of op onze website. Het artikel dient u dan binnen 14 dagen na de melding retour te sturen. Voorwaarde is dat de verpakking van het artikel compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd.

De retourkosten zijn € 4,- per bestelling. Je kunt de artikelen eenvoudig retourneren door de volgende stappen te volgen:

1. Vul het retourformulier (in je pakket) in en geef aan waarom je het artikel retour stuurt.

2. Stop het retourformulier en de artikelen in een geschikte doos, bijv. de doos waarin je je artikelen hebt ontvangen.

3. Plak het retouretiket (deze kun je aanvragen via info@lifestyleandaudio.nl) op je pakket.

4. Breng je pakket naar een DPD parcelshop, adressen vind je op www.dpd.com/nl